merhaba

sanata, bilime, dayanışmaya, emekten yana siyasete ve sevdaya dair paylaşımlarla bilginin ve deneyimlerin örgütlenmesi çabasıdır "insanın" yolculuğu...

8 Nisan 2015 Çarşamba

gözyaşınız sahte, vicdanınız GDO'lu sizin -1


tamam, toplumun büyük çoğunluğunun hafızası zayıf... sanma ki seni ayırdım, senin de hafızan zayıf...

onlarca yıl geriye doğru giderek örnekleyebilirim, fakat "ben bilmiyorum", "ben duymadım", "araştırmam gerek" diyerek kaytaracaksın. o yüzden yakın tarihten örnekler vererek, senin yerine ben seninle yüzleşeceğim.

12 eylül 1980'e kadar günlerce, aylarca birileri bizi kurtarsın diyerek örtük-açık biçimde orduyu darbeye çağırdın-ız. (haklı olduğunuzu söylüyordunuz)

1982 anayasası'na ve kenan evren'e %92'iniz evet dediniz. (haklı ve doğru olduğunuzu söylediniz)

erdal eren dahil ülkesini ve halkını düşünen gençler idam edilirken alkışladınız (doğru olduğunu söylüyordunuz)

siyaset yasakları referanduma sunulurken %49'unuz hayır dediniz. (yine haklı olduğunuzu söylediniz)

güneydoğu ve doğu anadolu'da binlerce köy boşaltılıp, insanlar topluca öldürüldü. (alkışladınız ve methiyeler düzdünüz)

.... (en çok dilinize doladıklarınızdan bir kaçını saydım. maraş, çorum, sivas yangınlarını ve ateşi tutuşturan ellerinizi vs. unutmadım yani)

bütün bunlara karşı çıkanları, direnenleri vatan haini ilan etmekte sakınca görmek bir yana, kendinize görev edindiniz...

sonra (yani bugün);

utanmadan; 12 eylül bir darbedir, ülke kaybetmiştir diyorsunuz.
utanmadan erdal eren'e ve diğer asılanlara "göz yaşı" dökerek yazık oldu diyorsunuz.
utanmadan; (yalandan da olsa) kenan evren yargılanmalı diyorsunuz.
utanmadan; 12 eylül anayasası değişitrilmeli diyorsunuz.
utanmadan; partiler kapatılmamalı, siyasi yasak olmamalı diyorsunuz.
utanmadan; 17 bin faili meçhul var diyorsunuz...

bütün bu utanmazlıklar içerisinde yine haklı, doğru olduğunuzu söylüyorsunuz... ve bütün bu utanmazlıklar içerisinde; bugünkü faşist yapı ve uygulamalara karşı çıkanlara geçmişte yapılanları, yaptıklarınızı tekrar ediyorsunuz....

soru sormayı unuttuğunuza yanmak yerine, soru soranları yakmaya çalışıyorsunuz...

biliyorum 10 yıl sonra bugünleri anlatarak yine baskı, zulüm edebiyatı yapacaksınız. bugün öldürülen gençlerin adlarını anıp, gdo'lu gözyaşınızla siyasi rant peşine düşeceksiniz...

sen 1982'nin %92'si, hiç düşündün mü %8 ne diyordu o zaman. bugün lanetlediğin işler yapılırken karşı çıkanlar kimlerdi hiç düşündün mü? bir kez olsun vicdan aynana bakıp; durduğun yeri, söylediklerini, yaptıklarını değerlendirdin mi?

sen 1982'nin % 92'si; geçmişte onayladıklarını bugün savunamaz duruma geldiğini görmeden, bugün de aynı utanmazlıkla haklı, doğru olduğun yönündeki iddianın körlük ötesi, insanlık dışı olduğunu görmüyor musun gerçekten...?

hiç utanmaz mısın sen; dün savunduklarına bugün karşı çıkar gibi yaparken dünden hiç farkı olmayan, bir kısmı dünün faili olan sizinkilerin uyguladığı şiddeti savunmaktan...?

hiç utanmaz mısın sen, dün savunduklarını bugün savunamaz duruma düşmene rağmen hala daha dün olduğu gibi bugün de "haklı", bugün de "doğru", bugün de "vatansever", bugün de "barıştan yana" olmaktan... ben senden utanıyorum artık...

salim çalık



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder