merhaba

sanata, bilime, dayanışmaya, emekten yana siyasete ve sevdaya dair paylaşımlarla bilginin ve deneyimlerin örgütlenmesi çabasıdır "insanın" yolculuğu...

17 Mart 2013 Pazar

mektup 8



















































seninle yaşayabilmenin tadına varabilmek için seni üzen, seni ağlatan, seni hüzünlendiren, seni senden alan tüm kötülüklere başkaldırıyorum.  istiyorum ki, aramıza ne kötülüklerin izi, ne de kendileri girsin. biliyorum ki, mutlu bir sevda çevremizdekilerin mutluluğundan geçiyor. biliyorum ki, mutluluk acıların paylaşılmasından geçiyor. ve biliyorum ki, biz istemezsek sürmez bu bezirgan saltanatı.
sevgilim benim. düşlerimin tahtına kurulmuş güzel. seninle olabilmek uğruna kendi krallığımı devirerek geliyorum sana. şanı, şöhreti, namı bırakarak aşıyorum kendimi. biliyorum ki, kendi iktidarından vazgeçemeyenlerin verebileceği birşey yok dünyaya...
şimdi seni sevmenin gönenciyle bulduğum varsıllıklara sarılıyorum sıkı sıkı. tüm anlamalarımı, kabullerimi gözden geçirerek, daha cesur ve daha bilge duygularla seviyorum seni. şimdi bir nevroz ateşi gibi yanıyorsun içimde. ve tüm sevdalılar, bu dünyayı değiştirmeye yola çıkmış olanlarla birlikte barışın, dayanışmanın türkülerini söylüyoruz memleketimizde.
            tüm kavuştuklarımızın tarihini bayram ilan ediyoruz. bayram ilan ediyoruz tüm halkların elele tutuştuğu günleri. ve adını koyuyoruz ömrümüzün. sevdaların onbeş dakikaya, bir güne indirildiği dünyamızda yıllarca sürmüş sevdamızla geçiyoruz popüler kültür duraklarını. ve belki de tüm dünyaya inat doğanın sözüne uyarak elimizdekileri çoğaltıyoruz.
            seni düşünerek başlıyorum yeni güne. ve seni yazmaya çalışarak. ve tarihimize not düşüyor olmak yetiyor günlerimizin çoğalmasına. biliyorum ki, bırakacağımız başkaca varlığımız olmayacak bizim. biliyorum ki seni düşünüyor olmak biraz daha büyütecek bilincimi. biraz daha beni. biraz daha dünyamızı...
            ve biliyorum ki, aslolan iyi yaşamaktır. sevdaları çoğaltarak... yeni sevdaları bahar çiçekleri gibi örgütlemektir yaşamak. bilinçle örerek yeni bir yaşamı şiirler, şarkılar, danslar eşliğinde el ele tutuşmaktır tüm insanlıkla ve kendi insanlığımızla...

salim çalık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder