merhaba

sanata, bilime, dayanışmaya, emekten yana siyasete ve sevdaya dair paylaşımlarla bilginin ve deneyimlerin örgütlenmesi çabasıdır "insanın" yolculuğu...

9 Mart 2013 Cumartesi

MEKTUP 2



            tanımsız bir noktada durmuş kendimi arıyorum. unutulmuş bir tadın ardına takılıp, bütün yitirdiklerimi bulmaya çalışır gibi arıyorum ellerini. rüzgarınla getirdiğin mistik kokunu. çılgın sevişmelerin izlerini. biliyorum ellerinde gizli olanları...ellerinde dünyanın bütün güzellikleri.

            gözlerini düşündükçe zamansızlık içine düşüyor ömrüm. bir yanım çocuk, bir yanım genç seviyorum gülüm. seviyorum!  baharı getiren sensin. yüzündeki gülüşlerdir beni böyle dağıtıp kendimden eden, kendime getiren. bu ağaçlar, bu çiçek salkımları, kuşların cıvıltıları, renkleri gökkuşağının sen varsın diye güzel. sen varsın diye yağıyor yağmur, toprak kokuyor, ay ağıyor...

            peşinde koşmanın, sana dokunabilme umudunun yangınıyla geliyor yaz. sen olduğun için sana geliyor bedenim. dilimde ‘turnalar’ türküsü...sen olduğun için titretiyor senden iz taşıyan herşey, seni anımsatan, aratan.  bütün güzellikleri senden öğrendiklerimle kavrıyorum. seni arar gibi arıyorum kendimi.  dünyaya sana bakar gibi bakıyorum. gördüklerimi senden izler buldukça anlamlandırıyorum.
 DESTAN - 1


Adın gizli bir hazine gibi parıldar gözlerimde
Bütün belaları/ işkenceleri göze aldıran
Çok duyulup da ulaşılmamış düşler ülkesi bedenin
Uğranda ölümlerin unutulup yollara düşülen kutsal toprak

İçinde yitip gittiğim sırlar ormanı saçların
Bir sarmaşık gibi dolanır sarar bedenimi çırılçıplak
Bütün çiçeklerim/ yapraklarım sana döner yüzlerini
Sana uzanır kollarım/ inatla isteyerek gelmeni

Korkuyu ve korkusuzluğu öğretir ardından koşmak
Yaşamanın/ uğrunda ölümü göze almanın tadını
Güzelim/ aradığım bayıltan gül bahçesi dudakların
Albenin/ uzaklığın vurur öldürür beklenen yollarda

Hesapsız kitapsız arzular salarsın özleminle
Bütün çılgınlıkları/ umulmadık oyunları öğretir bekletmen
Sabırsız öpüşlere dokunuşlara bırakırken gelişlerinle
Kendimi kendimden eder elim dolanınca beline

Varlığını bilmek dünyaya egemen olmaktır her gece
Yalnızlığı ve çoğulluğu birbiri üstüne yaşayarak
Bir bilinmez sevişmenin koynunda bayılıp seviden
Uğrunda ölümlerin unutulduğu kutsal toprak

Toprağım/ belam/ sevdalım/ özlediğim/ istediğim kadın
Ülkemsin beynimde ve bedenimde taşıyorum seni
Titretir tüm görkemiyle kulaklarımda çınladığında adın
Senin olmak istiyorum senin/ beklemediğim hırsla sev beni

                                                                       14.01.1998
                            Menemen
            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder